BON TURYSTYCZNY

Bon turystyczny ma na celu wsparcie finansowe polskich rodzin z powodu COVID-19 a także pomoc branży turystycznej.

Dla kogo dostępny?

Bon wyniesie 500zł na każde dziecko do 18 rż., na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy Rodzina 500+, oraz jedno dodatkowe świadczenie w formie uzupełnienia bonu w wysokości 500zł dla dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności.

Za pomocą bonu można opłacać m. in. noclegi, imprezy turystyczne na terenie kraju.

Do kiedy?

Bon będzie dostępny w formie elektronicznej i będzie ważny do końca marca 2022r. Zgodnie z informacją na stronie ZUS pierwszych płatności podczas tegorocznych wakacji będzie można dokonać na przełomie lipca i sierpnia. 

Gdzie złożyć wniosek?

Bon otrzymasz po zarejestrowaniu się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). System pozwala na łatwą rejestrację m.in. za pomocą Profilu Zaufanego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz niektórych systemów bankowości internetowej.  

Bon zostanie aktywowany w systemie teleinformatycznym po potwierdzeniu poprawności lub aktualizacji danych. Trzeba go będzie okazać podczas rezerwacji pobytu lub najpóźniej przy zakwaterowaniu.

Infolinia

Z rozpoczęciem świadczenia Polskiego Bonu Turystycznego zostanie uruchomiona specjalna infolinia, która będzie wspierała zarówno turystów, jak i przedstawicieli branży turystycznej. Będzie ją prowadził Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Gdzie sprawdzić listę placówek, w których można płacić bonem? 

Lista podmiotów, w których będzie można zapłacić za pomocą bonu, będzie publikowana na stronie internetowej Polskiej Organizacji Turystycznej. Na liście znajdą się podmioty, które uprzednio zarejestrują się w systemie teleinformatycznym PUE ZUS. 

 

Najczęściej zadawane pytania dotyczące Bonu Turystycznego:

  1. W jaki sposób złożyć wniosek?

Nie trzeba składać dodatkowych wniosków o przyznanie bonu. Trzeba go będzie jedynie aktywować.

Wygenerowany bon przez Platformę PUE ZUS w formie unikalnego, 16-cyfrowego numeru, będzie przekazywany za pomocą wiadomości tekstowej na wskazany numer telefonu lub adres poczty elektronicznej.

2. Kiedy mogę uzyskać bon?

Informacja o możliwości aktywacji bonu zostanie opublikowana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Rozwoju.

Obecnie nie jest znana dokładna data, od której będzie można dokonać aktywacji bonu. Jest ona uzależniona od daty uruchomienia funkcjonalności na Portalu Usług Elektronicznych ZUS.

3. Czy bonem można płacić kilka razy?

TAK, za pomocą bonu będzie można dokonywać płatności wielokrotnie, aż do wyczerpania kwoty 500zł.

4. Gdzie sprawdzę listę podmiotów u których mogę zrealizować bon?

Lista podmiotów, w których będzie można zapłacić za pomocą bonu, będzie publikowana na stronie internetowej Polskiej Organizacji Turystycznej.

 

Szczegółowe informacje dostępne są w Ustawie z dnia 15 lipca 2020 roku o Polskim Bonie Turystycznym

Polub nas i bądź na bieżąco z naszym doradztwem

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here